![]() |
|
![]() |
#1 |
Камрад
Join Date: июн 2002
Location: Tabu
Posts: 59
|
Перевод и помощь.
Народ! Нужна помощь от ВСЕХ вас!!!
Я тут буду постепенно постить текст из английской версии ID2 и хочу, чтобы вы мне помогали его переводить. Дословно точно. Тех кто не знает, как переводиться ТОЧНО прошу не отвечать. Заранее спасибо за поддержку! P.S. Только не спрашивайте зачем мне енто надо...... Далее сам текст. WILD MAGE: Wild magic is a new type of magic that is characterized by powerful and dangerous surges or unpredictable magic. Generally considered to be an unfortunate byproduct of the Time of Troubles, wild magic has recently begun to attract the attention of many a curious or scholarly wizard. A Wild Mage is a wizard that specializes in the study of wild magic and has access to spells to protect him/herself from Wild Magic since, everytime the mage casts a spell, there's a 5% chance of a random wild magic effect happening. Wild magic is extremely unpredictable and should be used with caution. |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#2 |
Камрад
Join Date: июн 2002
Location: Tabu
Posts: 59
|
Все тексты постятся отдельно! Текст далее.
HALF-ORCS: Half-orcs are born from the union of human and orc parents. They are as tall as humans, but a little heavier due to their muscular builds. Their greenish pigmentation, sloping forehead, jutting jaw, prominent teeth and coarse body hair make their lineage plain for all to see. Half-orcs are known for their great strength. Favored Class: Barbarian Advantages: * +2 Strength. * Darkvision. Disadvantages: * -2 Intelligence. * -2 Charisma. P.S. Не переводите на русский такие понятия, как Intelligence, Charisma, Advantages...... Это впредь! Нужен только текст который стоит ДО ентого! То есть одна "художественность". |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#3 |
Камрад
Join Date: авг 2002
Location: Москва
Posts: 118
|
A Wild Mage is a wizard that specializes in the study of wild magic and has access to spells to protect him/herself from Wild Magic since, everytime the mage casts a spell, there's a 5% chance of a random wild magic effect happening. Wild magic is extremely unpredictable and should be used with caution.
Дикий маг это маг специализирующейся на изучении дикой магии, имеющий возможность защитить себя от дикой магии, так как каждый раз когда маг кастует заклинание, есть 5% шанс непредсказуемости эфекта заклинания. Дикая магия экстремально непредсказуема и должна использоваться с максимальной осторожностью. |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#4 |
Камрад
Join Date: июн 2001
Location: СПб
Posts: 624
|
Где вы это откопали, там Wild Mage вообще нету.
|
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#5 |
Камрад
Join Date: авг 2002
Location: Москва
Posts: 118
|
Не ко мне вопрос!
Человек просил помочь надо помочь, чоб не мучился. |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#6 |
Камрад
Join Date: июн 2002
Location: Tabu
Posts: 59
|
В dialog.tlk есть! Строка номер 115.
|
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#7 |
Камрад
Join Date: июн 2002
Location: Tabu
Posts: 59
|
Спасибо! Вот далее.
BARBARIAN: A barbarian can be an excellent warrior. While not as disciplined or as skilled as a normal fighter, the barbarian can willingly throw himself into a berserker rage, becoming a tougher and stronger opponent. Advantages: * They move at 2 points faster than the usual character * Barbarians are immune to Sneak Attacks * Can rage once per day per every 4 levels (starts at 1st level with one use). Rage gives them +4 to constitution and strength for 5 rounds. Gives a 2 point armor bonus penalty and +2 to Will saves (for 5 rounds). Rage also gives immunity to all charm, hold, and fear spells * At 11th level the barbarian gains 2 points of resistance to slashing, piercing, bludgeoning and missile damage. He gains 1 additional point of resistance every 3 levels thereafter. * The barbarian gains 1-12 hit points per level instead of a fighter's 1-10. Disadvantages: * A barbarian cannot wear full plate, plate mail. * A barbarian cannot gain Weapon Mastery, High Mastery, or Grand Mastery. |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#8 |
Камрад
Join Date: авг 2002
Location: Москва
Posts: 118
|
BARBARIAN: A barbarian can be an excellent warrior. While not as disciplined or as skilled as a normal fighter, the barbarian can willingly throw himself into a berserker rage, becoming a tougher and stronger opponent.
Варвар: Варвары отличные воины. Они не очень дисцеплинированы и обучены как обычные воины, варвары могут приводить себя в состояние берсерка становясь здоровее и сильнее опонента. Advantages: * They move at 2 points faster than the usual character * Barbarians are immune to Sneak Attacks * Can rage once per day per every 4 levels (starts at 1st level with one use). Rage gives them +4 to constitution and strength for 5 rounds. Gives a 2 point armor bonus penalty and +2 to Will saves (for 5 rounds). Rage also gives immunity to all charm, hold, and fear spells * At 11th level the barbarian gains 2 points of resistance to slashing, piercing, bludgeoning and missile damage. He gains 1 additional point of resistance every 3 levels thereafter. * The barbarian gains 1-12 hit points per level instead of a fighter's 1-10. Advantages: * двигается на 2 быстрее обычного character *варвар имунен к скрытной атаке *может становится берсерком раз в день на каждые 4 ур. (на первом уровне один раз в день) В состоянии берсерка получает бонус +4 к constitution and strength for 5 rounds.Теряет 2 очка брони и получает +2 к спас. броскам на for 5 rounds получает имунитет от спелов charm, hold, and fear * На 11 ур., варвар получает 2 очка сопротивления к slashing, piercing, bludgeoning and missile повреждениям. и +1 на каждые три ур. после 11 ур. *варвар получает 1-12 к жизни на каждый уровень, в отличи от воина получаещего 1-10 на ур. Disadvantages: * A barbarian cannot wear full plate, plate mail. * A barbarian cannot gain Weapon Mastery, High Mastery, or Grand Mastery. Disadvantages *Варвар не может носить полные латы *Варвар не может стать Weapon Mastery, High Mastery, or Grand Mastery Last edited by Voltazar; 13-09-2002 at 10:44. |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#9 |
Камрад
Join Date: июн 2001
Location: СПб
Posts: 624
|
Kdor
Ну так это они остатки второй редакции не вычистили. Там небось и описания китов имеются. И вообще, найдите перевод пыхи и не парьтесь. |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#10 |
Камрад
Join Date: сен 2001
Location: Минск
Posts: 71
|
operf1
И вообще, найдите перевод пыхи и не парьтесь. Абсолюьно сошласен. Для начала необходимо перевести диалоги, журнал, фиты и скилы. Остальное по мере надобности. Так ли уж необходима история именного оружия. Или текст книг. В уоружии смотрим на его характеристики. Книги и по-русски не всегда почитываем. |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#11 | |
Камрад
Join Date: сен 2001
Posts: 99
|
Quote:
|
|
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#12 |
Камрад
Join Date: июн 2002
Location: Moscow
Posts: 72
|
Ребят, а оно того стоит? мож дождаться пиратку и переправить?
|
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#13 |
Камрад
Join Date: июн 2002
Location: Tabu
Posts: 59
|
Народ! Сделаем тогда так: кто хочет помочь в переводе ID2, то давайте где-нить соберемся - чат или IRC канал. (Второе предпочтительнее.) И решим, что будем делать, как "распредилим роли"......время выбирать вам. Ждемс с коментариями по ентому поводу до субботы-воскресенья.
|
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
#14 |
Камрад
Join Date: авг 2002
Location: Москва
Posts: 118
|
Swan
Ошибся, уже поправил. Kdor Я думаю не получится, у всех по выходным дел дофига, не откликнится народ. |
![]() |
[Ответить с цитированием] |
![]() |
|
|